Cuti Hujung Minggu

Hahahaha..itu lah perjalanan aku yang bermula pada hari Jumaat ari tu,sempena cuti hujung minggu ini.Aku telah pulang ke kampung halaman aku untuk bercuti dan celebrate birthday's untuk Abah aku,adik aku dan anak buah aku Qayyum yang lahir dalam bulan June dan hari pun berdekatan,so senang celebrate sekali.

So sekarang ni,kalau nak naik bas ke Seremban kena naik kat Hentian Bas Hang Tuah berhadapapan dengan stesen monorail dan lrt so senang lah juga,tetau lah kan kalau balik pas waktu kerja,so kena lah beratur panjang,tapi nasib baik tak lama sebab bas banyak.Bila dah naik bas tu ingatkan boleh berehat dan melelapkan mata,tapi meleset sekali,sebab ada 3 orang mamat india ni yang tak reti berhenti bercakap,bayangkan dari KL hingga Seremban tak berhenti0henti berbual,kalau berbual perlahan tak apa,ni sampai ke driver leh dengar suara mangkuk ini,orang dah menoleh dan siap bagi isyarat suruh diam pun tak fefaham,sakit hati dibuatnya,nasib baik cermin bas tu tak leh dibuka,kalau tak dah kena campak keluar tingkap lah mangkuk 3 ekor tu.

Sampai aja rumah,my sister pun dari JB ada sekali baru sampai so lagi bertambah meriah.Kira happy lah Mak dan Abah aku,sebab cucu-cucu dia balik,kalau cucu-cucu dia yang kat london ada lagi lah bertambah happy dia orang.So bangun pagi my mom dah buat Roti Jala dan tengah hari ada pula jemputan kenduri kahwin,dua tempat kena pergi lak tu,nak tak nak kena pergi juga temankan My Mom.Pas balik dari rumah kenduri kahwin,singgah rumah nenek aku dan melawat pak cik aku yang sedang uzur,kesian juga tengok keadaan dia,just sekarang anak-anak dia tengah cuba bawa pak cik aku tu berubat,semoga dia cepat sembuh.

So seperti yang dirancang nak Celebrate Birthday My dad,adik dan Qayyum,tunggu My Sister balik dari kerja pastu pergi beli cake dan juga Satay.Nak naik pengsan cari satay satu Pilah,akhirnya dapat juga,tu pun kena tunggu sebab nak tahu masih cukup stock atau tak,aku tengok mak cik jual satay tu pun naik lenguh mengipas satay tu,sebab banyak sangat order yang dia dapat,tunggu punya tunggu akhirnya dapat juga satay yang dalam jumlah yang aku kehendaki.Balik rumah terus celebrate reramai,memang best bila semua berkumpul dan makan-makan.

Apa-apa pun Happy Birthday wat Abah,Adik dan Qayyum

~Senyum Selalu~


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: