Kepenatan tahap Maksima


Sehingga ke hari ini aku masih belum dapat rehat yang sempurna,sejak keluar hospital hari itu,aku terpaksa terkejar sana-sini,hari ini aku ada di Hospital Teluk Intan,aku sampai di daerah ini semalam hari Rabu,sepatutnya aku dah gerak hari selasa hari itu,tapi kakak aku yang sulung call minta tolong booked kan tiket untuk dia pulang ke London 25hb June nie,terpaksa lah aku survey dari satu travel agency ke travel agency sekitar Kuala Lumpur untuk dapatkan tiket akan tetapi semua jawapan yang diberi seat ke London terlalu limited hampir semua flight penuh baik MAS,EMIRATES,SIA atau sewaktu dengannya,lastly aku gie ke Ukhwah Travel Agency kat area Medan Tuanku,disana aku dapat flight Royal Jordan so flight jumaat malam,so tanya my sister dia kata ok,so aku book kan aja,alih-alih sampai kat umah kakak aku kata cuba tempah Air Asia senang sikit direct flight ke London,rasa nak pitam aja,sebab badan dah nak demam berjalan satu KL,kalau beli tiket Air Asia sambil tidur dah boleh buat,nak wat macam mana,saya kan adik..hahaha.

So semalam sampai aja kat Teluk Intan dalam kul 3 petang,dah lah sebelum tue ada benda menyusahkan pula,dah naik bas,driver bas kata tak masuk Teluk Intan,dah terpaksa naik ke tiket kaunter nak tukar tiket,jumpa budak kaunter dia kata bas memang masuk Teluk Intan cuma terlupa nak inform Driver bas,dah turun semula kat platform dan naik semula bas yang sama,adohai dah lah tangga semua tinggi dengan beg lagi,pening kepala dibuatnya.Sampai aja Teluk Intan,my mom cakap my sis dah boleh kena discharge on Khamis,so dah keluar balik ngan my mom gie cari gift untuk doc ngan staff nurse ICU Teluk Intan,so kita orang gie beli kat Giant Rapid Mall Teluk Intan,and jumpa lah MUG nie sangat lah cantik,so harga kat situ dia letak RM2.99 so amik lah kat 20 biji,bila bayar kat cashier tetiba harga dia RM5.99 so apa lagi dispute,coz harga yang dipaparkan semua berlainan,bukan salah cashier tue,yang salah orang display barang-barang tersebut coz letak harga salah,so dapat lah harga MUG tu RM2.99.

Dah beli barang nak balik hospital semula,punya lah lama tunggu cab tapi tak ada yang datang,terpaksalah berjalan kaki ke terminal bas untuk amik cab,setengah perjalanan tetiba ada cab berhenti,syukur Alhamdulilah,on the way nak balik hospital mak aku bagi tau yang adik aku ngan kakak aku yang sulung accident dia orang terbabas tepi jalan mujur tak ada cedera,cuma tangki minyak hitam aja yang bocor sebab terlanggar kayu besar melintang kat tengah-tengah highway area dengkil,aku tak tau nak cakap apa,just bersabar aja dan berdoa pada Allah Taala supaya dijauhkan dari sebarang musibah lagi,so sampai hospital kat kul 7.30 dah bagi barang konon nak duduk dalam wad dengan my mom and my sis,tapi tak boleh.huhuhu..dah lah wad tu kepanasan air cond rosak,jadi terpaksa lah aku tido kat hotel malam tadi.

Nak pegi ke hotel bukannya dekat,tunggu bas and cab tak ada yang datang,so just jalan kaki aja lah,kat 15 minit jalan tetiba ada bas lalu,nasib baik kalau tak terpaksa lah jalan kaki sejauh-jauh alam,dari hospital ke bandar bukannya dekat,adalah kat 3km..adohai.sampai bandar melilau satu bandar cari hotel,tanya orang dia kata kat belakang The Store,wal hal The Store pun aku tak tau mana diam nya,mujur lah ada lagi sorang apek nie bagi direction lengkap coz aku dah jalan ala-ala tourist ngan short,backpack dan beg jinjing bagai.So sampai di hotel kena bayar RM90 untuk standard room tapi cantik lah bilik nya dan selesa,tetapi waktu keluar lift tue,aku cari bilik rerupanya bilik hujung sekali dah lah lorong ke bilik tue macam horror sedikit,so malas nak pikir apa masuk bilik mandi and sembahyang,so my sister call tanya duduk mana so,cakap lah duduk kat Hotel Anson so my sis leh kata apa,"jaga-jaga duk situ,hotel tu kurang ok sikit" adohai,dah serabut kembali kepala otak aku.

So dalam kul 9 malam perut dah kelaparan,keluar lah jejalan sesorang gie cari makan kat medan selera nthen lepak sesorang depan Menara Condong Teluk Intan sesorang macam bodoh,dalam masa sama hati tengah sakit ber SMS,so just duk relax kat area situ.Bila dah terasa bosan terus balik semula ke Hotel,so tak nak pikir apa-apa just basuh kaki and amik wuduk naik atas katil dan tidur,semua lampu dan TV saja aku on kan tak nak tutup,yes apa yang aku jangka memang berlaku,langsung aku tak leh tidur sampai ke pagi coz ada lah yang menggangu di malam hari,Babi sesangat kalau dia show off memang aku terajang cecukup,menyusahkan orang aja nak tidur pun tak boleh,so after azan Subuh baru lah mata aku leh terlelap tu pun tak lama,coz my mom dah call tanya dah solat ke belum dan pesan breakfast,terus bangun dari katil,masuk toilet mandi pastu solat and then check out terus dari hotel.So sekali lagi melilau kat bandar Teluk Intan mencari breakfast and cab untuk ke hospital.

Sampai hospital,si Sister Ward ni kerek lah pula,leh cakap skrg bukan waktu melawat dan lelaki tak boleh nak tunggu,so apa lagi menjawab lah,yang aku nak bagi mak aku breakfast takkan nak biar mak aku kelaparan dan nak kemaskan barang-barang kakak aku sebab jap lagi dia nak kena discharge,terus pompuan tu blah kena sound.hehehe.So aku terpaksa tunggu sampai kul 4 petang sebab tadi doc cakap kul 4 baru leh discharge dari wad..adohai...Mata Aku dah nak rabak nie..huhuhuhu..nak balik tidur...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: